Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postavení přípravné třídy ve vzdělávacím systému ČR
Kuchař, Filip ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Tématem předkládané bakalářské práce je postavení přípravné třídy ve vzdělávacím systému ČR. Její autor zároveň hledá odpovědi na otázku, zda poslání současných přípravných tříd je v souladu s jejich legislativním ukotvením ve školském zákoně. Tato práce se primárně věnuje přípravným třídám z pohledu organizačního začlenění do vzdělávacího systému našeho státu s ohledem na naplňování cílů vzdělávání. Nahlíží nejen na historii vývoje přípravných tříd v České republice, ale zároveň je i sondou do zahraničních vzdělávacích systémů. Záměrem této práce je porovnat způsoby, jakými je příprava dětí na povinnou školní docházku pojímána v České republice a v jiných zemích. Hlavním cílem této práce je předložení portrétu současných přípravných tříd a rolí, které v českém vzdělávacím systému plní. Jako podklad posloužilo šetření uskutečněné mezi stranami, které mají vliv na podobu přípravných tříd: konkrétně mezi řediteli škol, zřizovateli škol a rodiči dětí, které tyto třídy navštěvují. Zde předložené výsledky průzkumu jednoznačně potvrzují, že současné přípravné třídy nenaplňují legislativní určení, pro které byly zřízeny. Přesto je jejich existence smysluplná a přínosná pro děti, které nenastoupily do 1. třídy z důvodů nezralosti a odkladu povinné školní docházky. Existence přípravných tříd zároveň...
Postavení přípravné třídy ve vzdělávacím systému ČR
Kuchař, Filip ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Tématem předkládané bakalářské práce je postavení přípravné třídy ve vzdělávacím systému ČR. Její autor zároveň hledá odpovědi na otázku, zda poslání současných přípravných tříd je v souladu s jejich legislativním ukotvením ve školském zákoně. Tato práce se primárně věnuje přípravným třídám z pohledu organizačního začlenění do vzdělávacího systému našeho státu s ohledem na naplňování cílů vzdělávání. Nahlíží nejen na historii vývoje přípravných tříd v České republice, ale zároveň je i sondou do zahraničních vzdělávacích systémů. Záměrem této práce je porovnat způsoby, jakými je příprava dětí na povinnou školní docházku pojímána v České republice a v jiných zemích. Hlavním cílem této práce je předložení portrétu současných přípravných tříd a rolí, které v českém vzdělávacím systému plní. Jako podklad posloužilo šetření uskutečněné mezi stranami, které mají vliv na podobu přípravných tříd: konkrétně mezi řediteli škol, zřizovateli škol a rodiči dětí, které tyto třídy navštěvují. Zde předložené výsledky průzkumu jednoznačně potvrzují, že současné přípravné třídy nenaplňují legislativní určení, pro které byly zřízeny. Přesto je jejich existence smysluplná a přínosná pro děti, které nenastoupily do 1. třídy z důvodů nezralosti a odkladu povinné školní docházky. Existence přípravných tříd zároveň...
Vliv ústavní výchovy na dítě předškolního věku
ZÍDKOVÁ, Jitka
Bakalářská práce je zaměřena na děti předškolního věku v ústavní péči. Teoretická část vymezuje základní aspekty pobytu v dětském domově, zabývá se vývojem a historií ochranné a ústavní výchovy, popisuje příčiny i samotný proces odebrání dítěte od biologické rodiny a jeho umístění do dětského domova. Zdůrazňuje pozitivní změny, kterými systém ústavní výchovy v České republice prochází. V praktické části jsou zpracovány informace o Dětském domově Zvíkovské Podhradí a charakteristika dětí předškolního věku žijících v současné době v tomto zařízení.
Teorie jazykového deficitu B. Bernsteina a její význam pro pedagogiku
BLÁHOVÁ, Klára
Práce se zabývá teorií jazykového deficitu B. Bernsteina. Nejprve představuje sociálních determinanty vzdělávání pomocí definice tzv. jazykových kódů. V dalších kapitolách se věnuje tomu, jak uvedená zjištění ovlivňují proces vzdělávání a otázce zpřístupnění školního vzdělávání nižším sociálním vrstvám. Poslední kapitola mapuje kritiku této teorie vč. ověření platnosti v ČR.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.